Month: July 2017

Kend musikens Psykologi

Musik er meget kraftigere end vi tror. Faktisk er musik blevet brugt som et middel til terapi. Forskere observerede, at patienter, der lyttede til ro, klassisk musik oplevede signifikant mindre post-kirurgiske throbbing end dem, der ikke gjorde det. Eksponering for musik hjælper autistiske børn med at blive rolige og bevare roen under stressfulde situationer. Selv i planter viste undersøgelser, at planter udsat for jazz eller klassisk musik voksede sundere i forhold til dem, der blev udsat for rockmusik, der voksede dråber.

Men musik har også vist negative virkninger. Musik kan være et distraktionsværktøj til mange, mens du arbejder, går, kører, kører osv. Ligesom tekstbeskeder gør det dig uvidende om miljøet omkring dig. At have en forringet opfattelse af, hvad folk siger omkring dig, kan være meget farlige. Det amerikanske psykologiske samfund fandt en stærk sammenhæng mellem vold og musik. Ungdommer, der lyttede til musik med voldelige tekster, var forbundet med mere aggressiv og farlig opførsel. En undersøgelse foretaget af en sociologiprofessor viste, at der var højere suicidmængder blandt dem, der lytter til gammel countrymusik.

Selv om jeg har nævnt en række konklusioner, der er formuleret ved analyse af musikstudier, er der nogle få punkter at overveje, der potentielt kunne stille spørgsmålstegn ved gyldigheden af ​​disse resultater. Mange undersøgelser bruger små prøvestørrelser, der ikke afspejler befolkningen. Derudover er der mange andre variabler, der kan være til stede, der skævrer dataene. Der kræves således mere forskning for nøjagtigt at udvikle konklusioner vedrørende musikens virkninger. Imidlertid er mange af disse eksperimenter blevet reproduceret for at give meget lignende resultater.

 

Jeg har bemærket, at forbindelsen mellem arbejde eller skolepræstation og musik generelt varierer fra person til person. Selvom undersøgelser viser at der er en generel positiv korrelation, skal dataene graves dybere. For eksempel, hvilke typer musik har den bedste og værste effekt? Er der nogen specifikke erhverv, at musik har en overvældende positiv eller negativ effekt? Vi har allerede set et par undersøgelser, der viser modsatte virkninger, når vi sammenligner klassisk til heavy metal musik eksponering.

 

Men finansiering af en undersøgelse af denne art ville være meget værd, fordi det kunne give en stor værdi til uddannelses- og arbejdsinstitutionspolitikker. Tilladelse til brug af musik kunne forbedre medarbejderens produktion og produktivitet. Det ville ikke engang koste virksomheden noget på grund af den gratis adgang til online radio. Selv da, hvem har ikke en mobil musik enhed i disse dage? Måske kan vi endda se universiteter, der tillader brug af personlig musik under eksamener (selvfølgelig skal disse studerende nøje overvåges). Tværtimod skal eksaminer teknisk teste vores viden og evne til at anvende koncepter i virkelige situationer (hvad de faktisk gør er et andet debatemne). Og i virkelige situationer vil vi nok høre musik, så hvorfor kan vi ikke under eksamen?

Ta kontroll over økonomien

Det er lett å gå i «luksusfella» hvis du ikke har et minimum av økonomisk sans. Dette gjelder heldigvis ikke de fleste, men det kan være greit å vite hva du bør gjøre om uhellet skulle være ute. Mister du kontroll over økonomien din bør du sette deg ned og få en oversikt med det samme. Lag et budsjett i regneark og plott inn alle utgiftspostene. Da vet du hvor mye råderom du har i økonomien og du kan se på hvilke punkter du kan spare penger. Det kan være lurt å tenke på refinansiering hvis du har menge lån og kredittkort.

Sådan mediterer du med musik

10 nemme trin for at få det bedste ud af denne form for meditation.

1. Vælg et godt stykke meditationsmusik eller meditativ, inspirerende, instrumental musik. Musik med tekster indebærer din venstre hjernes aktivitet (den rationelle side af din hjerne), fordi sprogligt talte ord får dig til at tænke china box københavn. Når du mediterer, hvad du vil, er at stille og transcendere dit rationelle sind, som normalt overtaxes af hektiske moderne livsstil. Så vælg en instrumental sang, når du vil meditere med musik.

2. Gå til et roligt og fredeligt sted. Tag telefonen ud af krogen. Sørg for, at du ikke bliver forstyrret eller afbrudt. Find en behagelig, afslappet holdning til at sidde eller ligge i en halv time. Jo mere afslappet du er, jo mere gavnlig vil din meditation med musik være, fordi du vil forstå bedre musikvibrationerne. Dette skyldes det faktum, at når du slapper af, bliver du mere lydfølsom.

3. Lyt derefter på din meditative musik med hovedtelefoner, med et behageligt volumen. Du kan bruge et kassettebånd, en cd-afspiller eller en iPod til at meditere med musik, men brug af et par af høj kvalitet hovedtelefoner er nødvendig for bedre at modtage de musikalske vibrationer.

4. Mens du lytter, skal du bruge en naturlig (ikke tvunget) membranpustning til at meditere med musik. Dette er den såkaldte “maven ånde”. Ved indånding gennem næseborene skal du trække vejret ind i din mave og føle det stige. Ved udånding gennem næseborene, føl dig, at din mave falder.

5. Slap af. Du skal ikke bekymre dig om hvad du skal tænke, visualisere eller gøre, mens du mediterer med musik. Det handler ikke om at gøre, men om at være.

6. Når forskellige tanker krydser dit sind, lad dem bare være og videregive. Fokuser på musikken. Lad lydene være dit mantra. Hvis du finder dig selv styrende dine tanker eller opmærksomhed på fortiden eller fremtiden, skal du vende tilbage til her og nu. Vær til stede i øjeblikket.

7. Når du fokuserer på din inspirerende musik, lad dens vibrationer passivt stimulere dine positive energier. Giv dig selv op til musikken. Lad det naturligt arbejde på dine følelser, sind og sjæl. Føler det omkring dig, omfavner dig og fylder dig. Absorber vibrationerne med hver vejrtrækning. Når du begynder at genoplive med musikken, vil du bemærke, at dit åndedrag og dit hjerteslag gradvist synkroniseres med “puls” af musikken.

8. Når du har nået indlæringsstedet, nyd det. Bo der så længe det føles godt for dig. Hvis musikken stimulerer din fantasi på dette stadium, kan du nyde det. Det signalerer frigivelse af stress. Hvis du falder i søvn, så rolig. Det er også et tegn på frigivelse af stress.

9. Mens der på entrainment punktet kan nogle mennesker ønsker at gå videre og indarbejde visualiseringsværktøjer til din meditation med musik. Dette indebærer at visualisere dig selv komfortabelt at lykkes med et bestemt mål for dig.

Når du gør det, forestill dig levende de oplevelser, du vil have. Jeg siger til visuelle mennesker: visualiser dine drømme; Til hørefolk: høre dem; Til kinestetiske mennesker: føl dem At lugte: duft dem At smagsoplevere: nyde dem.

10. Når din meditation med musik ender, skal du ikke skynde dig tilbage i dit daglige liv. Du skal jorden og assimilere energien. Bliv stadig i flere minutter. Hvis du mediterer med lukkede øjne, skal du forsigtigt åbne dem og lade dem justere til lyset. Træk langsomt hver større del af din krop. Sid eller lig stille i ca. fem minutter. Bemærk og nyd, hvor afslappet, forfrisket og styrker du føler. Endelig taknemmelig for fordelene ved din meditation med musik.